Hur felsöker man en anknytning som inte kan hämtas?

Vi rekommendar att man börjar med att direktansluta sig till sin UC, d.v.s. ethernetkabel direkt från UC till dator. Detta för att utesluta ev. fel i nätverket.

  1. När man är direktansluten och har säkerställt en korrekt IP-adress på datorn då kan man försöka pinga sin UC.
    1. Får du inget svar, starta då om undercentralen och se om den sen svarar på ping.
    2. Om du inte får kontakt efter omstart, kontrollera så att IP-kortet sitter i ordentligt. Man ska kunna känna piggarna tydligt genom IP-kortet. Sitter det inte i ordentligt, stäng av spänningen till undercentralen och tryck fast IP-kortet.
  2. Löser inte detta problemet, testa att återställa IP-adress till leveransläge och sen testa på nytt.
  3. Om det fortfarande inte fungerar, då är det dags att fabriksåterställa sin UC och testa på nytt.

Anvisningar för återställning av IP och fabriksåterställning återfinns i Snabbguiden för UC som finns i vårt mediearkiv (kräver inloggning).

 

När man fått kontakt med sin UC behöver man då återigen ställa in IP-inställningar enligt kundens behov.

Sätta IP-inställningar i en UC

 

OBS: Om man har fabriksåterställt sin UC kommer man efter att man fått in den i kundens server igen behöva utföra en konfiguration av dess minne för att återställa programmeringen.