Vi rekommendar att man börjar med att direktansluta sig till sin UC, d.v.s. ethernetkabel direkt från UC till dator. Detta för att utesluta ev. fel i nätverket.
- När man är direktansluten och har säkerställt en korrekt IP-adress på datorn då kan man försöka pinga sin UC.
- Får du inget svar, starta då om undercentralen och se om den sen svarar på ping.
- Om du inte får kontakt efter omstart, kontrollera så att IP-kortet sitter i ordentligt. Man ska kunna känna piggarna tydligt genom IP-kortet. Sitter det inte i ordentligt, stäng av spänningen till undercentralen och tryck fast IP-kortet.
- Löser inte detta problemet, testa att återställa IP-adress till leveransläge och sen testa på nytt.
- Om det fortfarande inte fungerar, då är det dags att fabriksåterställa sin UC och testa på nytt.
Anvisningar för återställning av IP och fabriksåterställning återfinns i Snabbguiden för UC som finns i vårt mediearkiv (kräver inloggning).
När man fått kontakt med sin UC behöver man då återigen ställa in IP-inställningar enligt kundens behov.
Sätta IP-inställningar i en UC
OBS: Om man har fabriksåterställt sin UC kommer man efter att man fått in den i kundens server igen behöva utföra en konfiguration av dess minne för att återställa programmeringen.